.

دریافت رایگان نکات کنکوری نحوه خرید پشتیبانی فروشگاه آنلاین فیلم های آموزشی درباره ما خانه

کانال تلگرام آفبا

کانال تلگرام آفبا
موسسه خیریه محک
محک
رزومه اساتید آفبا
موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا موسسه آفبا
ما را دنبال کنید
آفبا آفبا آفبا آفبا آفبا آفبا
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب و آموزش های سایت آفبا تی وی کلیک کنید

رتبه سایت

فرهیختگان شریف مهر

دانش آموزان عزيز،پدر و مادرهاي دورانديش،مديران،پشتيبان ها و مشاوران گرامي

کانوني ها در هر آزمون،قبل از سوال هاي درسي به سوال هاي”برگه ي مشاوره و نظرخواهي”پاسخ مي دهند.

يکي از مهم ترين هدف هاي سوال هاي “نظرخواهي”،آموزش نکات مشاوره اي شامل منطق برنامه ي آزمون ها،منابع مطالعاتي و روش هاي مطالعه به شماست.بنابراين”نظرخواهي” راهي است براي ارتباط ما با شما دانش آموزان،پشتيبان ها،مديران،مشاوران و به خصوص اولياي گرامي.

براي تاکيد بيش تر بر نکته هاي کليدي و مهم نظرخواهي و همچنين دريافت بازخورد بيش تر و آزادتر از شما،تصميم گرفته ايم هر روز يک سوال را همراه با توضيح و تحليل مختصر براي شما در اين قسمت قرار دهيم.

از شما مي خواهيم پس از خواندن دقيق سوال،در قسمت نظرات،پاسخ ها و تحليل هاي خود را در خصوص اين که”کدام راهکار را مي پسنديد و چرا؟”براي ما ارسال کنيد.

مشاهده سوال هاي روز هاي قبل 

 

توجه داشته باشيد فقط يک بار مي توانيد در اين بخش نظر خود را ارسال کنيد و نظر خود را درباره ي راه کارهاي ديگران با پسنديدن(لايک)اعلام کنيد.

حالا به سوال زير توجه کنيد و نظر خود را ارسال کنيد.

مسأله: چرا وقت کم مي‌آورد؟

v      دانش‌آموزي مي‌گويد: «تکنيک (×و-) را در جلسه‌ي آزمون اجرا مي‌کنم،اما باز هم وقت کم مي‌آورم.» علت چيست؟

۱) شايد تست‌هاي وقت‌گير را دير تشخيص مي‌دهد مثلاً پس از چند دقيقه کنارتست وقت‌گير علامت × مي‌زند.

۲) شايد اراده‌ي کافي براي کنار گذاشتن تست‌هاي وقت‌گير ندارد.

۳) احتمالاً  اين تکنيک را براي يک يا دو درس اجرا مي‌کند و براي بقيه‌ي درس‌ها اجرا نمي‌کند.

۴) علت را نمي‌دانم.

اين سوال را در سال هاي متوالي و تقريبا در همين بازه ي زماني(يعني پروژه ي هفتم) از دانش آموزان پرسيده ايم و خوشبختانه ميزان يادگيري و اجراي تکنيک(×و-) توسط دانش آموزان در اين سال ها بهتر و بهتر شده است و به همين دليل است که مي توانند علت اين که دانش آموز از تکنيک(×و-) استفاده مي کند اما باز هم در جلسه ي آزمون وقت کم مي آورد را تشخيص دهند و آسيب شناسي کنند.

در آزمون اول ارديبهشت پارسال در پاسخ به اين سوال،نظر %۴۵ دانش آموزان اين بود که اين دانش آموز تست هاي وقت گير را دير تشخيصمي دهد %۲۰ گفتند شايد اراده ي کافي براي کنار گذاشتن تست هاي وقت گير ندارد %۸ گفتند احتمالا اين تکنيک را براي يک يا دو درس اجرا مي کند براي بقيه ي درس ها اجرا نمي کند %۲۵ هم گفتند علت را نمي دانند.

برترها در باره ي تکنيک (×و-) نظر مي دهند:

نفيسه قرقچيان رتبه ۱۰ رياضي کشور

“تکنيک(×و-) فوق العاده بود چون از سوال هاي شک دار يا وقت گير به راحتي عبور مي کردم تا وقتم هدر نرود و به نوعي به سوال هاي اين چنيني راحت تر “نه” مي گفتم.”

اميرعباس حبشي رتبه ۲ انساني کشور

“اوايل خيلي به اين موارد توجه نداشتم اما در فروردين با اين تکنيک ها آشنا شدم و چهار پنج آزمون آخر آن ها را به کار بستم تا روي آن ها مسلط شدم.در کنکور هم در درس هاي عمومي از آن ها استفاده کردم و نتيجه هم گرفتم.”

  • برای عضویت در خبرنامه پیامکی آفبا کافیست مشخصات خود را با ما در میان بگذارید تا از جوایز نفیس ما نیز برخوردار بشید شماره 09021850505 !

    بنیاد دانش بنیان آفبا مرکز پست جمهوری اسلامی ایران بانک پارسیان بنیاد دانش بنیان آفبا بنیاد دانش بنیان آفبا بنیاد دانش بنیان آفبا شبکه آموزش سیما
    به ما امتیاز دهید