چرا در جلسه ي آزمون وقت کم مي‌آورم؟Reviewed by Narvani-afba on Feb 21Rating:

دانش آموزان عزيز،پدر و مادرهاي دورانديش،مديران،پشتيبان ها و مشاوران گرامي

کانوني ها در هر آزمون،قبل از سوال هاي درسي به سوال هاي”برگه ي مشاوره و نظرخواهي”پاسخ مي دهند.

يکي از مهم ترين هدف هاي سوال هاي “نظرخواهي”،آموزش نکات مشاوره اي شامل منطق برنامه ي آزمون ها،منابع مطالعاتي و روش هاي مطالعه به شماست.بنابراين”نظرخواهي” راهي است براي ارتباط ما با شما دانش آموزان،پشتيبان ها،مديران،مشاوران و به خصوص اولياي گرامي.

براي تاکيد بيش تر بر نکته هاي کليدي و مهم نظرخواهي و همچنين دريافت بازخورد بيش تر و آزادتر از شما،تصميم گرفته ايم هر روز يک سوال را همراه با توضيح و تحليل مختصر براي شما در اين قسمت قرار دهيم.

از شما مي خواهيم پس از خواندن دقيق سوال،در قسمت نظرات،پاسخ ها و تحليل هاي خود را در خصوص اين که”کدام راهکار را مي پسنديد و چرا؟”براي ما ارسال کنيد.

مشاهده سوال هاي روز هاي قبل 

 

توجه داشته باشيد فقط يک بار مي توانيد در اين بخش نظر خود را ارسال کنيد و نظر خود را درباره ي راه کارهاي ديگران با پسنديدن(لايک)اعلام کنيد.

حالا به سوال زير توجه کنيد و نظر خود را ارسال کنيد.

مسأله: چرا وقت کم مي‌آورد؟

v      دانش‌آموزي مي‌گويد: «تکنيک (×و-) را در جلسه‌ي آزمون اجرا مي‌کنم،اما باز هم وقت کم مي‌آورم.» علت چيست؟

۱) شايد تست‌هاي وقت‌گير را دير تشخيص مي‌دهد مثلاً پس از چند دقيقه کنارتست وقت‌گير علامت × مي‌زند.

۲) شايد اراده‌ي کافي براي کنار گذاشتن تست‌هاي وقت‌گير ندارد.

۳) احتمالاً  اين تکنيک را براي يک يا دو درس اجرا مي‌کند و براي بقيه‌ي درس‌ها اجرا نمي‌کند.

۴) علت را نمي‌دانم.

اين سوال را در سال هاي متوالي و تقريبا در همين بازه ي زماني(يعني پروژه ي هفتم) از دانش آموزان پرسيده ايم و خوشبختانه ميزان يادگيري و اجراي تکنيک(×و-) توسط دانش آموزان در اين سال ها بهتر و بهتر شده است و به همين دليل است که مي توانند علت اين که دانش آموز از تکنيک(×و-) استفاده مي کند اما باز هم در جلسه ي آزمون وقت کم مي آورد را تشخيص دهند و آسيب شناسي کنند.

در آزمون اول ارديبهشت پارسال در پاسخ به اين سوال،نظر %۴۵ دانش آموزان اين بود که اين دانش آموز تست هاي وقت گير را دير تشخيصمي دهد %۲۰ گفتند شايد اراده ي کافي براي کنار گذاشتن تست هاي وقت گير ندارد %۸ گفتند احتمالا اين تکنيک را براي يک يا دو درس اجرا مي کند براي بقيه ي درس ها اجرا نمي کند %۲۵ هم گفتند علت را نمي دانند.

برترها در باره ي تکنيک (×و-) نظر مي دهند:

نفيسه قرقچيان رتبه ۱۰ رياضي کشور

“تکنيک(×و-) فوق العاده بود چون از سوال هاي شک دار يا وقت گير به راحتي عبور مي کردم تا وقتم هدر نرود و به نوعي به سوال هاي اين چنيني راحت تر “نه” مي گفتم.”

اميرعباس حبشي رتبه ۲ انساني کشور

“اوايل خيلي به اين موارد توجه نداشتم اما در فروردين با اين تکنيک ها آشنا شدم و چهار پنج آزمون آخر آن ها را به کار بستم تا روي آن ها مسلط شدم.در کنکور هم در درس هاي عمومي از آن ها استفاده کردم و نتيجه هم گرفتم.”

  • برای عضویت در خبرنامه پیامکی آفبا کافیست مشخصات خود را با ما در میان بگذارید تا از جوایز نفیس ما نیز برخوردار بشید شماره 09021850505 !

    بنیاد دانش بنیان آفبا مرکز پست جمهوری اسلامی ایران بانک پارسیان بنیاد دانش بنیان آفبا بنیاد دانش بنیان آفبا بنیاد دانش بنیان آفبا شبکه آموزش سیما
    به ما امتیاز دهید